Voor SCHOLEN in het voortgezet onderwijs

Groepsopstellingen in de klas

Lig jij, als mentor, ’s nachts ook af en toe wakker van je klas? De sfeer is niet goed, verre van veilig. Kinderen die buitengesloten worden, stoere jongens met hun lompe gedrag, populaire meiden met hun sneaky opmerkingen. Onbewust worden (kwetsbare) kinderen beschadigd. Al je energie en aandacht gaat naar het ‘brandjes blussen’, gesprekjes voeren, corrigeren van gedrag en afspraken maken. Je krijgt moeilijk grip op de klas; je loopt voor je gevoel achter de feiten aan.

Wat te doen??

Systemische mentoren- en docententraining

Je vraagt je vast weleens af hoe het komt dat het met de ene klas fijn werken is en met de andere stroef loopt? En dat je collega het wel goed kan vinden met die ene klas en jij juist getriggerd wordt door gedrag van bepaalde leerlingen? Of dat je als mentor zo geraakt kunt worden door wat er gaande is in je klas? Wat wordt er gespiegeld? Waardoor word je zo geraakt? Benieuwd wat dit te zeggen heeft? Wil en durf jij in de spiegel kijken en een krachtigere docent worden?

Nieuwsgierig??